Nærværende betingelser og vilkår gør sig gældende i forbindelse med alle sager og opgaver, som SocialNettet varetager for kunder i form af rådgivning, repræsentation, samt personlig og social støtte.
1. Virksomhedsoplysninger
SocialNettet
Bredgade 45
7400 Herning
Mail: kontor@socialnettet.dk
Cvr.nr.: 28052049
2. Identifikation
I alle sager / kundeforhold indhentes og opbevares ID oplysninger. Det sker ved udlevering af Cpr.nr.
Vi registrerer ligeledes dine adresse- og kontaktoplysninger, som telefonnummer og e-mailadresse.
Ved ændringer i kundens kontaktinformationer, forpligter kunden sig til, snarest muligt, at oplyse SocialNettet om ændringerne.
3. Opgave, samarbejdets omfang, kommunikation
3.1 Vi udarbejder som udgangspunkt en skr. samarbejdsaftale for hver sag, der nærmere beskriver omfanget af opgaven. Ud fra en forventningsafstemning med kunden, defineres de enkelte opgaver på forhånd og efterfølgende løbende, alt efter sagens udvikling. Vi påtager os alene opgaver, som vi vurderer, at vi kan stå inde for, fagligt og etisk, og hvor vi forventer, at vores indsats kan gøre en forskel. Vi kan hjælpe de fleste, men ikke alle. SocialNettet udfører ikke rådgivning om, samt beregning af økonomiske ydelser, dette blandt andet i sager om tab af erhvervsevne, kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, forsikrings- og pensionsordninger.
Kunden kan ikke garanteres et bestemt udfald i sin sag, som følge af rådgivning og ydelser leveret af SocialNettet (fx medhold i en klage, ansøgning, forløb o.lign.). Afgørelser ligger alene hos myndigheden (kommunen, Ankestyrelsen, Familieretshuset m.v).
3.2 Vi udarbejder ligeledes en fuldmagt til kundens underskrift, idet det er nødvendigt med skriftligt samtykke for at kunne repræsentere kunden og kommunikere med myndigheden. Fuldmagten kan til enhver tid tilbagekaldes af kunden.
3.3 Løbende opfølgning og kontakt
SocialNettets rådgivere varetager din sag hos kommunen (eller anden myndighed), hvilket indebærer, at vi er i løbende kontakt og dialog med din sagsbehandler/myndigheden. Således kan vi handle hurtigt på nyt i din sag, og derved minimere risikoen for dårlig kommunikation, misforståelser og forhalelse af din sag. SocialNettet kontakter dig, så snart der sker noget i din sag, fx indkommende afgørelser, indkaldelse til opfølgningsmøder, forespørgsler fra sagsbehandler osv.
Såfremt der sker ændringer/aktiviteter i dine forhold, der kan have betydning for sagen, er det vigtigt, at du snarest kontakter os herom. Vi søger derved at skabe gennemsigtighed i dit forløb, og mindske risikoen for kaos.
Du kan altid kontakte din private rådgiver. Vi beder dog om forståelse for, at vi kan være optaget af møder, samtaler og lignende – ligesom der af og til skal handles akut på en igangværende sag. Tidspunkter for arbejdet i en konkret sag afstemmes også ud fra, om der er tidsfrister eller andet akut i vores sagsstamme. Således søges også sikret, at møder og tidsfrister i netop din sag overholdes. Hvis din rådgiver afholder ferie, tilstræbes det, at anden rådgiver kan kontaktes i akutte opståede situationer, inden for ca. 3 hverdage. Egentlig sagsbehandling kan dog ikke påregnes her.
Mails bevares stort set altid samme dag, som vi modtager dem – lader det sig ikke gøre, tilstræbes det, at du får svar hurtigst muligt en af de kommende dage. Hvis ikke telefonopkald besvares – skriv da gerne en mail, og du hører snarest fra os igen. Når du sender os en mail med henblik på en opringning, er det vigtigt at beskrive, hvad henvendelsen drejer sig om, således at vi kan forberede os, og afsætte den nødvendigt tid som opgaven kræver.
4. Honorar og omkostninger
4.1. Kunden kan tilkøbe klippekort og derved opnå nedsat pris på timebetalingen for rådgivning og støtte. Der afregnes med 1 klip pr. 5. min (afrundet til nærmeste 5. min). Klippekort udløber efter 3 år fra oprettelsestidspunktet.
4.2. Der kan gives en fast pris på enkelte opgaver, den fastsættes ud fra sagens omfang. Det kan være en fast månedlig abonnementspris i et sagsforløb – eller en fast pris på en opgave, fx forberedelse og deltagelse i et møde i kommunens rehabiliteringsteam. Månedlige abonnementspriser er desuden fastsat ud fra et årsgrundlag, hvorfor den månedlige pris er den samme året rundt, uanset om der er perioder med lavere aktivitet, fx i forbindelse med ferieperioder. Pr. 21.01.19 tilbydes alene abonnementsordninger i jobcentersager. Abonnementsordninger i sager udover jobcentersager, udfases løbende.
4.2.1 Abonnementsordninger tilbydes i jobcentersager, der vurderes at strække sig ud over 3 måneder. Kontakten mellem dig og din rådgiver hos SocialNettet, foregår primært pr. mail og sekundært pr. telefon.
Hvis din sag viser sig at have større kompleksitet eller er væsenligt mere tidskrævende, end først antaget, forbeholder SocialNettet sig ret til at øge din månedlige pris eller anvise anden betalingsmetode.
Med væsentligt mere tidskrævende menes; mere end mailkorrespondance et par gange om ugen eller telefonopkald, samlet set i længere tid end 1,0 time / mdl. En eventuel regulering af din abonnementspris varsles med 30 dage.
4.3. I enkelte sager kan det opstå, at en sag har større kompleksitet og er væsentlig mere tidskrævende end først antaget (fx hyppig, næsten daglig aktivitet / kontakt med rådgiver), eller der kan komme flere sager til, end først aftalt. I sådanne forhold, forbeholder SocialNettet sig ret til at tilbyde anden betalingsmulighed, fx klippekort. Overgang til klippekort af ovenstående årsager, varsles med min. 30 dage, med mindre der grundet tidsfrister eller kundens personlige behov, bør pågå nødvendig hurtig handling af hensyn til sagens gang. Her forbeholder vi os ret til at iværksætte umiddelbar overgang til klippekort eller timebetaling. Ønsker kunden ikke dette, kan vores aftale opsiges uden nogen former for varsel, både af kunden og SocialNettet.
4.4. Såfremt der ikke er indgået andre aftaler faktureres for medgået tid til aktuel timepris.
4.5. Der pålægges som udgangspunkt merbetaling i sager, der kræver akut handling indenfor 48 timer, i det omfang, at det fx medfører udsættelse af planlagt arbejde i en anden / andre sager.
Ligeledes kan det komme på tale at opkræve merbetaling, såfremt akut handling i en sag, betyder at et møde i en anden sag aflyses / udsættes.
Skal der handles akut inden for få hverdage i en ny sag, pålægges der akutgebyr eller ekstra klip fra forudkøbt klippekort (nye kunder).
4.6. Tidsforbrug udenfor normal arbejdstid, på kundens foranledning, kan pålægges en merbetaling oven i normalhonoraret. Dette vil fremgå under priser og/eller af samarbejdsaftalen.
4.7. Øvrige omkostninger og gældende priser fremgår som udgangspunkt på websiden
5. Betalingsbetingelser
5.1. Faktura udsendes normalt pr. mail og den generelle betalingsfrist er 8 dage fra fakturadatoen.
5.2. Faktura vedr. klippekort, skal betales forud før udførelse af opgaven, førend det ønskede klippekort aktiveres. Kunden vil modtage en notifikation, når der 1,0 time tilbage på klippekortet. Kunden er altid selv ansvarlig for at bestille nye klip. Kunden får adgang til sit klippekort via vores onlineportal.
5.3. Betaler du timepris eller abonnement, faktureres der til betaling den sidste hverdag i måneden.
5.4. Udgifter til møder betales forud, senest 24 timer før afholdelse. For møder der aflyses af kunden mindre end 24 timer før planlagt afholdelse, opkræves som udgangspunkt fuldt honorar. Der faktureres for køretid og estimeret mødetid. For kunder med klippekort, afregnes mødetiden med klip. Tid under kørsel er til nedsat timepris og kan ikke betales med klip.
5.5. Såfremt du skulle komme i problemer i forhold til at kunne betale vores honorar rettidigt, opfordrer vi til, at du straks kontakter os med henblik på at indgå en aftale vedr. din betaling. Kniber det med en betaling, er det altså dit ansvar, som kunde, at rette henvendelse til SocialNettet. Således undgår du rykkerskrivelser og yderligere gebyrer.
5.6. SocialNettet udsender påmindelser, samt rykkere jf. gældende lovgivning.
Såfremt vi ikke modtager vores betaling, og der ikke er indgået aftale herom, kan sagsarbejdet stoppes – og der vil blive igangsat rykkerprocedure. Ved fortsat manglende betaling kan vores krav, uden yderligere varsel, overgå til inkasso.
6. Rådgiverforsikring
SocialNettet har tegnet rådgiverforsikring hos TopDanmark. Forsikringen omfatter rådgivning udført af SocialNettets medarbejdere.
Ansvaret er begrænset til kr. 1.000.000,00,- pr. sag, med en tidsmæssig begrænsning på 5 år.
7. Fortrolighed og persondata
Vi behandler alle oplysninger om kunder med stor fortrolighed. SocialNettets medarbejdere har tavshedspligt under og efter ophør af sagen. Vi indhenter og behandler alene persondata i forhold til at kunne varetage vore kunders interesser i forbindelse med en konkret sag/opgave.
Her kan du se vores privatlivspolitik
8. Korrespondance
E-mail (almen og krypteret)
Vi korresponderer bl.a. via e-mail. Personfølsomme mails krypteres og sendes og modtages sikkert (kunder, myndighederne og samarbejdspartnere). Myndighederne anvender herudover digital post.
9. Ophør af samarbejde – repræsentation
9.1. Vores samarbejde kan uden videre bringes til ophør af kunden såvel af SocialNettet medmindre, at der i en skriftlig samarbejdsaftale fremgår andet. Evt. tilgodehavende faktureres efter medgået tid.
9.2. Værdi af ubrugte klip på dit klippekort refunderes ikke, men kan doneres til en ven eller et familiemedlem – eller indgå i vores pulje til borgere, der ikke selv har midler til privat socialrådgivning.
Der er 30 dages opsigelse på abonnementsordninger.
9.3. Så snart en sag ophører ved myndighedsafgørelse, betragtes kundens sag hos SocialNettet som værende ophørt, medmindre andet fremgår af aftale mellem kunden og SocialNettet. Dine sagsakter kan sendes til dig elektronisk, efter ophør af din sag, du skal blot anmode herom. Sagsakterne opbevares vederlagsfrit i op til 6 måneder efter afslutning af din sag. Herefter slettes disse uden videre.
10. Immaterielle rettigheder
De på kundens vegne, af SocialNettet udarbejdede skrivelser, klager m.v. har kunden rettighed til at anvende. De ophavsretlige rettigheder og immaterielle rettigheder i øvrigt, produceret eller frembragt af SocialNettet bevares af SocialNettet.
11. Ansvarsfraskrivelse
Lovtekster og henvisninger ændrer sig ofte og kan være reformuleret for forståelsens skyld på socialnettet.dk. SocialNettet påtager sig intet ansvar for tab, der kan være en direkte eller indirekte følge af brug af lovtekst og henvisninger hertil fra vores webside.
Hvis kunden ikke oplyser SocialNettet om eventuelle ændringer i kundens adresse samt kontaktoplysninger, som telefonnummer- og mailadresse, fraskriver SocialNettet sig ansvaret, hvis skrivelser fra myndigheder – afsendt af SocialNettet – ikke når frem til kunden rettidigt. Kunden er selv ansvarlig for at oplyse SocialNettet om ændringer i kontaktforholdene.
12. Lovvalg og værneting
SocialNettets rådgivning og nærværende forretningsbetingelser er underlagt dansk lov.
Eventuelle tvister kan indbringes for Retten I Herning.
Dataansvarlig er Jasper Normann
Mail: jasper@socialnettet.dk
Senest revideret februar 2022